Családilag szeretünk kerékpározni. Amikor csak tehetjük, meg is tesszük.
A biztonság az első! Védőfelszerelések tekintetében én kilógok a sorból. Nem hordok, bár nem ártana! Viszont a gyerekeimre ráadom! Jó az, ha van.
Sisak, könyék- és térdvédő, mellény. Nagyjából itt be is szokták fejezni a felsorolást. Hozzátenném a zárt cipőt, és a kényelmes, de nem lifegő ruházatot. Nem részletezném, melyik mit véd! Véd, és ez a lényeg!
Nem csak a jó egyéni védőeszközök fontosak, hanem még többek között a jól felszerelt jármű is. Kellemetlen meglepetést okozhat egy-egy laza csavar, illetve egy nem igazán hatékony fékberendezés. Ezeket minden út előtt illik átnézni! Ha egy pici kétely is felmerül, akkor a javításig ne induljunk el!
Ne csak azért figyeljünk ezekre oda, mert a rendőr díjazza!
Hogy mire is kell odafigyelni? Legszembetűnőbb maga a váz. Ne legyen törött, repedt. A kerekek ne legyenek eldeformálódva. Gondolok a nyolcasra, és a tojásra. A gumik nyomása megfelelő legyen, a külső köpenyek ne legyenek túlkopottak. A lánc ne legyen se túl laza (leeshet), se túl feszes (igen csak oda kell taposni). Ne száraz lánccal induljunk, egy szakadás senkinek nem hiányzik. A pedálok mozgása lényeges. Figyeljünk az állásszögre is! 180 fok. A szalajtós bringa nem alkalmas közlekedésre! A két egymástól függettlen fékekkel külön-külön is meg kell tudjunk állni! A világítás, és a csengő is kifogástalanul működjön! Elől fehér, hátul piros! Semmiképp nem fordítva! Trendi, de rettenetesen balesetveszélyes! Megtéveszti a többi közlekedőt! A fényvisszaverőket is előírás szerint használjuk! A kormány legyen könnyen mozgatható! A csavarok meghúzottsága megfelelő kulccsal gyorsan ellenőrizhtő, szükség esetén azonnal utánhúzható.
Ha minden rendben, akkor mehetünk!
Amire útközben kell figyelni, azt egy következő bejegyzésben mondom el.
Ne csak azért figyeljünk ezekre oda, mert a rendőr díjazza!
Hogy mire is kell odafigyelni? Legszembetűnőbb maga a váz. Ne legyen törött, repedt. A kerekek ne legyenek eldeformálódva. Gondolok a nyolcasra, és a tojásra. A gumik nyomása megfelelő legyen, a külső köpenyek ne legyenek túlkopottak. A lánc ne legyen se túl laza (leeshet), se túl feszes (igen csak oda kell taposni). Ne száraz lánccal induljunk, egy szakadás senkinek nem hiányzik. A pedálok mozgása lényeges. Figyeljünk az állásszögre is! 180 fok. A szalajtós bringa nem alkalmas közlekedésre! A két egymástól függettlen fékekkel külön-külön is meg kell tudjunk állni! A világítás, és a csengő is kifogástalanul működjön! Elől fehér, hátul piros! Semmiképp nem fordítva! Trendi, de rettenetesen balesetveszélyes! Megtéveszti a többi közlekedőt! A fényvisszaverőket is előírás szerint használjuk! A kormány legyen könnyen mozgatható! A csavarok meghúzottsága megfelelő kulccsal gyorsan ellenőrizhtő, szükség esetén azonnal utánhúzható.
Ha minden rendben, akkor mehetünk!
Amire útközben kell figyelni, azt egy következő bejegyzésben mondom el.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése