Szintén kedvenc mozdony sorozat.
A MÁV M41 (418) sorozatú Diesel-hidraulikus univerzális mozdonya. Közismertebb nevén Csörgő, a korszerűsített változatokat Hörgő névvel illetik. Nem véletlenül.
Itthon közel harminc éve szolgálnak. Igaz csak Classic gépek, meg némelyik eredetije már nincs is meg, vagy másik pályaszámot kapott.
Most inkább időrendben mutatnám be a 4 járművet!
A Fuggerth gyártmányú mozdonyok közül az elsőt 1992-ben kaptam, az M41 2139 pályaszámút. A motor, és a hajtás a forgóvázon volt. Az egymotoros változatnál számított, hova esik a motor.
A MÁV M41 (418) sorozatú Diesel-hidraulikus univerzális mozdonya. Közismertebb nevén Csörgő, a korszerűsített változatokat Hörgő névvel illetik. Nem véletlenül.
Itthon közel harminc éve szolgálnak. Igaz csak Classic gépek, meg némelyik eredetije már nincs is meg, vagy másik pályaszámot kapott.
Most inkább időrendben mutatnám be a 4 járművet!
A Fuggerth gyártmányú mozdonyok közül az elsőt 1992-ben kaptam, az M41 2139 pályaszámút. A motor, és a hajtás a forgóvázon volt. Az egymotoros változatnál számított, hova esik a motor.
1996-ban jött az M41 2104. Ez a gép már az újabb hajtással készült. Ég és föld a különbség. Az akkoriban egyre bővülő járműparkba kellett a jó gép. Ma már motornélkül, "diésel-előfogati" gép feladatokat lát el.
M41 2105. Ezt a mozdonyt használtan vettem. Egy kiállításon feladta a küzdelmet. Évekig vitrinmodellként funkcionált, aztán a 2104-est donorként felhasználva talpra állítottam.
A flotta jelenleg legfiatalabb tagja az M41 2124. A tényleg mindenes. MÁV-os személy- és tehervonatok élén, próbameneteken aktívan résztvevő gép. Nem átallkodok akár egy Euro City vonatot is elvinni vele.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése