2021. június 5., szombat

Egykis InterCity történelem

 Mi is az InterCity vonat?

Egy emelt szintű szolgáltatást nyújtó, általában belföldi forgalmú vonat, amely két, vagy több nagyvárost köt össze.

Az IC vonatokkal szembeni követelmények a:

-Csak a nagyobb városokban történő megállás;

-Légkondícionáló, vagy légjavító berendezéssel felszerelt kocsik;

-Menetrend szerint 90 km/h átlagsebesség.

Honnan is ered a vonatnem?

Mondhatnánk, hogy természetesen Angliából... 1966-ban a British Rail vezette be London és Birmingham között, az expressz vonatok utódjaként.

A Nyugatnémet vasút, a DB volt a következő, aki bevezette a szolgáltatást 1971-ben. Majd Nyugat-Euróbában hamar elterjedt.

A volt szocialista országok közül Magyarországon indult elsőként az InterCity szolgáltatást nyújtó vonat. 1991. június 2-án Bp-Keleti és Miskolc-Tiszai pu. között.

A kezdetekben belföldi gyorsvonati kocsik berendezését tették kényelmesebbé.

1992 szeptember 27-én újabb viszonylaton indult IC vonat. Debrecen-Nyíregyháza felé.

A 2 generációs IC kocsik a Budapest-Pécs viszonylaton debütáltak, majd lassan meghódították az országot 1994-ben. Szegedre 1995-ben indult az IC. A Ganz BVmot, Samu névre hallgató motorvonatával.

2001-ben újdonságként vezette be a MÁV az InterCity Rapid szolgáltatást. Ezek a vonatok DWA kocsikból álltak, 95 km/h átlagsebességgel közlekedtek. 2007-ben viszont elbúcsúztak.

2008-ban 10 db lengyel gyártmányú Bo kocsiból alakították ki a 3. generációs flottát.

Jelenleg az IC+ flotta bővülésével váltják le a kiszolgált járműállományt!

2021. június 5-én igazi retro InterCity vonat közlekedett Budapest Keleti-Miskolc Tiszai között.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése