Sínek mentén, biztonságban
Kedves Vasútfotós Barátaink!
Kirajzás van! Hív a vasút, vár a MÁV! Vagy épp a GySEV! Mi, az Élményvasút & Fotó Csapata, szeretnénk, hogy a vasútfotózás tényleg élmény legyen!
Nem lehet elégszer mondani, a vasút veszélyes üzem!
Ennek ellenére azt mondjuk, ne legyetek szégyenlősek! Szerezzétek be a szükséges engedélyeket, védőfelszerelést, és készüljenek jobbnál jobb képek!
A szabályok ismerete nélkül ne vágjatok neki! Drága fizetség lehet!
Amíg az utasforgalom számára megnyitott területről fotóztok, semmi baj nincs. Azért arra ügyeljetek, hogy a vasút biztonságát, és a technológiai biztonságot ne veszelyeztessétek! Meg a saját testi épségeteket sem!
Abban a pillanatban, hogy a hőn áhított kép nem készíthető el "peronról", viszont szigorú szabályokat kell ismerni, és betartani. Itt nem csak az engedélyeztetésre gondolok, hanem a vágányok közötti magatartásra is.
Ha megvan minden engedély, mindenki rábólitntott, és tud róla, hogy ott vagytok, akkor sem szabad ellazulni, vagánykodni!
Szoktam mondani: Ne ez legyen az utolsó képed!
Ha a vágányok között vagytok, mindig a kijelölt közlekedő utakat használjátok! A láthatósági mellény KÖTELEZŐ! Nyugodtan vegyétek fel a hátizsákra is akár! Nagyon fontos, jármű bármikor, bárhonnan jöhet! Javaslom a kísérő kérését! A bűvös Elsodrási határra mindig legyetek tekintettel! Azon kívül már nem érvényesül a vonat menetszelének hatása.
Ha vágányon kell átmenni, akkor azt csak a kijelölt helyen szabad! Mielőtt az elsodrási határon belülre léptek, alaposan meg kell győződni az áthaladás biztonságáról, hogy nem jön-e jármű. Ezután a vágánytengelyre merőlegesen, a legrövidebb idő alatt kell áthaladni a vágányon! Nem futva!
Nagyon kérünk mindenkit! NE MÁSSZON FEL SEMMIRE! Se járműre, se jelzőre, se felsővezetéki oszlopra! A gravitáció mindehol hat!
Szólnunk kell a felsővezetékről is! A benne rejlő feszültség 25000 Volt, áramerőssége több ezer Amper! Ahol nincs mechanikai védelem, ott kettő méternél jobban megközelíteni TILOS, ÉS ÉLETVESZÉLYES! Tartsuk tiszteletben!
Élményekkel teli vasútfotózást kívánunk Mindenkinek!
Nem lehet elégszer mondani, a vasút veszélyes üzem!
Ennek ellenére azt mondjuk, ne legyetek szégyenlősek! Szerezzétek be a szükséges engedélyeket, védőfelszerelést, és készüljenek jobbnál jobb képek!
A szabályok ismerete nélkül ne vágjatok neki! Drága fizetség lehet!
Amíg az utasforgalom számára megnyitott területről fotóztok, semmi baj nincs. Azért arra ügyeljetek, hogy a vasút biztonságát, és a technológiai biztonságot ne veszelyeztessétek! Meg a saját testi épségeteket sem!
Abban a pillanatban, hogy a hőn áhított kép nem készíthető el "peronról", viszont szigorú szabályokat kell ismerni, és betartani. Itt nem csak az engedélyeztetésre gondolok, hanem a vágányok közötti magatartásra is.
Ha megvan minden engedély, mindenki rábólitntott, és tud róla, hogy ott vagytok, akkor sem szabad ellazulni, vagánykodni!
Szoktam mondani: Ne ez legyen az utolsó képed!
Ha a vágányok között vagytok, mindig a kijelölt közlekedő utakat használjátok! A láthatósági mellény KÖTELEZŐ! Nyugodtan vegyétek fel a hátizsákra is akár! Nagyon fontos, jármű bármikor, bárhonnan jöhet! Javaslom a kísérő kérését! A bűvös Elsodrási határra mindig legyetek tekintettel! Azon kívül már nem érvényesül a vonat menetszelének hatása.
Ha vágányon kell átmenni, akkor azt csak a kijelölt helyen szabad! Mielőtt az elsodrási határon belülre léptek, alaposan meg kell győződni az áthaladás biztonságáról, hogy nem jön-e jármű. Ezután a vágánytengelyre merőlegesen, a legrövidebb idő alatt kell áthaladni a vágányon! Nem futva!
Nagyon kérünk mindenkit! NE MÁSSZON FEL SEMMIRE! Se járműre, se jelzőre, se felsővezetéki oszlopra! A gravitáció mindehol hat!
Szólnunk kell a felsővezetékről is! A benne rejlő feszültség 25000 Volt, áramerőssége több ezer Amper! Ahol nincs mechanikai védelem, ott kettő méternél jobban megközelíteni TILOS, ÉS ÉLETVESZÉLYES! Tartsuk tiszteletben!
Élményekkel teli vasútfotózást kívánunk Mindenkinek!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése