Flottabemutató sorozatom mai gyöngyszeme a SIEMENS ER 20 Herkules mozdonya.
Nekem "csak" kettő van (még) belőle.
Pár szót mondanék az eredeti járműről. A 90-es években kezdték kifejleszteni a sorozatot. A típust nem villamosított fővonali univerzális mozdonynak szánták. Két változatban készült. Az ER 20 személyvonati, míg az ER 20 F tehervonati szolgálatra készült. A sorozatgyártásban 2002-2007 között volt. A diesel-villamos hajtásrendszerű mozdony névlegese 2000 kW teljesítményű, legnagyobb engedélyezett sebessége 140 km/h. Érdekessége, hogy a Taurus mozdonyokkal szinkron, illetve távvezérelt üzemben tudnak közlekedni.
Nekem "csak" kettő van (még) belőle.
Pár szót mondanék az eredeti járműről. A 90-es években kezdték kifejleszteni a sorozatot. A típust nem villamosított fővonali univerzális mozdonynak szánták. Két változatban készült. Az ER 20 személyvonati, míg az ER 20 F tehervonati szolgálatra készült. A sorozatgyártásban 2002-2007 között volt. A diesel-villamos hajtásrendszerű mozdony névlegese 2000 kW teljesítményű, legnagyobb engedélyezett sebessége 140 km/h. Érdekessége, hogy a Taurus mozdonyokkal szinkron, illetve távvezérelt üzemben tudnak közlekedni.
Hadd mutassam be két saját járművemet.
A 2006 őszén vásárolt PIKO Hobby kiadású ÖBB 2016 093-3 pályaszámú mozdony. Annyi "hiányossága" van, hogy nincs végzárfénye. Hobby szériája ellenére egy nagyon jól "játszható", megbízható mozdony.
Közel tíz évvel később kaptam a Roco ÖBB 2016 012 pályaszámú mozdonyt. Ez a gép már VI. korszakos pályaszámú.
Mindkét mozdonyt használom teher-, és személyvonatok továbbítására egyaránt.
A gyűjtői vénám dolgozik rendesen! Még egy "S logós" járművet mindenképpen szeretnék!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése