2019. augusztus 19., hétfő

Vékony csíkos szerelvények

Gyűjteményemet mindenféle tematika alapján próbáltam, próbálom gyarapítani. Természetesen nem csak a sógorék vasútjából szemezgetek, hanem a hazai vasutak is jelentős szerepet kapnak. Jómagam is a '70-es évek szülöttje vagyok. Picit tekintsünk vissza abba a korszakba. Milyen volt egy gyorsvonat születésem idején?
A MÁV-START is emléket állított a korszaknak a "vékony csíkos" kocsikkal. De mi volt a helyzet, és most mi a helyzet a modellek terén? 
A rendszerváltás elötti kínálat szerényebb volt, mint a mostani. Lényegesen szerényebb. Az NDK gyártókon kívül nem nem nagyon kínált senki magyar vonatkozású járművet. A Schicht, vagy a Prefo négy személykocsit dobott piacra a Piko égisze alatt. A Piko talán kettőt. Teherkocsikban halovánnyit jobb volt a kínálat, de erre máskor térnék ki. A gyorsvotatra összpontosítsunk.
Egy poggyászkocsi, egy első-, egy első/másod-, valamint egy másod osztályú kocsiból lehetett variálni. Ezek a járművek 1:87 méretarányuk ellenére hossztorzítottak voltak. A hosszuk csak százada az igazinak. De így is rettentő jól mutat.






A Német újraegyesítés teljesen átformálta, kibővítette a piacot. Eltűntek a régi gyártók. Helyükbe újak léptek. A Sachsenmodelle valamikor 1993-1994 tájékán jelentkezett magyar járművekkel. Nem mondom, hogy sokat kellett várjak arra, hogy az én vitrinemben is megjelenjenek. Az első néhány kiadás a közismert "vastag" csíkkal készült. 2000-ben a Modellkit 1001 kft. saját gondozásában kiadta a teljes "vékonycsíkos" szerelvényt. Arról sajnos lemaradtam. A Sachsenmodelle termékeit átvevő Tillig 2008-ban és 2018-ban újra jelentkezett azautentikus festéssel. Ezt nem hagyhattam már ki!






A szerelvényekhez szerencsére mindig volt megfelelő mozdony. Én a NOHAB-ra szavazok. A Szergej tehervonatos gép, de nem jelenti azt, hogy nem továbbíthatja ezeket a vonatokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése